Zoek/Search/Suche FAQ

Taal/Language/Sprache:

Veelgestelde vragen VitamineMan

Wij accepteren de volgende mogelijkheden binnen de shop.

 

iDeal (NL)

Paypal

Bancontact (BE)

Sofort banking (DE)

Belfius (BE)

KBC/CBC (BE)

 

Mocht u er niet uitkomen, neem dan even contact met ons op contact@vitamineman.nl, dan proberen we het met een overschrijving of betaalverzoek voor u te regelen.

Ga naar de Klarna-pagina voor meer informatie over hoe Klarna werkt.

Wij accepteren uitsluitend Euro’s. 

Wij verkopen nog geen giftcards, maar zijn daar druk mee bezig. Mocht u op de hoogte gehouden willen worden daarvan, stuur dan svp een email aan contact@vitamineman.nl

Dat is vervelend. We lopen het proces door. Controleer eerst of u de kortingscode precies invoert zoals deze wordt weergegeven (hoofdlettergevoelig) en controleer of de code nog geldig is en niet is verlopen. Ten tweede, controleer de algemene voorwaarden van uw code, als het artikel in de uitverkoop is of in een bepaalde categorie valt, is de korting mogelijk niet geldig voor dit product. Als het nog steeds niet werkt, stuur dan een e-mail naar contact@vitamineman.nl met vermelding van de code en ons team kan u verder adviseren en contact opnemen.

Nee, u kunt per bestelling slechts één actiekorting gebruiken. Wel kunnen een kortingscode en bijvoorbeeld gratis verzendkosten boven 20,- euro in combinatie worden gebruikt. 

Probeer een alternatieve betaalmethode of neem contact met ons op via contact@vitamineman.nl en een van onze klantenservicemedewerkers zal u zo snel mogelijk helpen.

Al onze zendingen geschieden met Track & trace. Zo kunt u met de code, die we u toezenden u bestelling volgen. En wij houden zo ook in de gaten of alles goed verloopt. In Nederland zetten we meestal DHL in als vervoerder, naar Europese landen is dat DPD.

 

Als u vóór 22.30 uur bij ons bestelt, kunt u uw bestelling de volgende werkdag in huis verwachten. Als u uw bestelling niet binnen deze periode heeft ontvangen, neem dan contact met ons op.


LEVERING EN LEVERINGSGEBIEDEN:

VitamineMan levert in West Europa, met uitzondering van gebieden zonder postcode en niet in het Verenigd Koninkrijk. Onze producten worden verzonden via DHL, DPD of PostNL, afhankelijk van de bestemming. U ontvangt na het plaatsen van uw bestelling een e-mail met Track and Trace code ter bevestiging van uw bestelling.

 

KOSTEN VAN VERZENDING

NEDERLAND Wij rekenen de volgende verzendkosten voor bestellingen die in Nederland afgeleverd dienen te worden:

  • € 3,95 voor alle leveringsgebieden binnen Nederland, bij bestelling tot 20,- euro.
  • Alle bestellingen boven de € 20,- worden gratis geleverd.
 

BUITEN NEDERLAND Wij rekenen de volgende verzendkosten voor bestellingen die buiten Nederland afgeleverd dienen te worden tegen de volgende tarieven:

België en Duitsland:

  • € 4,95 bij bestelling tot 20,- euro.
  • Alle bestellingen boven de € 20,- worden gratis geleverd.
 

Europa, buiten België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk:

  • € 9,95 bij bestelling tot 20,- euro.
  • € 5,95 bij bestelling vanaf 20,- euro.

Tot nader order wordt door de gevolgen van de Brexit niet geleverd aan het Verenigd Koninkrijk.

 

RETOURNEREN VAN GOEDEREN

Wij hanteren een herroepingstermijn van 14 dagen na ontvangst van het product. Wilt u een product retourneren, dan kunt u dat ons laten weten per mail aan contact@vitamineman.nl.

Producten dienen in de originele staat, ongeopend en ongebruikt geretourneerd te worden in een stevige verpakking. De kosten voor retourneren zijn voor de koper. Het aankoopbedrag wordt na ontvangst van uw retourzending gecrediteerd en teruggestort op uw rekening. De wettelijke termijn voor het crediteren van het aankoopbedrag is 14 dagen na ontvangst van de goederen.

U kunt uw aankoop, of een deel ervan retour sturen aan onderstaand adres:

VitamineMan bv
Tav afdeling retouren
Rollandstraat 12
2013SP  Haarlem

N.B. Voeg bij uw retour de originele pakbon en vermeld daarop uw IBAN en tenaamstelling.

Als u vóór 22.30 uur bij ons bestelt, kunt u uw bestelling de volgende werkdag in huis verwachten. Wij doen er alles aan om uw order dezelfde dag te verzenden. Het kan echter druk zijn bij de vervoerders. Dan kan het pakketje soms een dag vertraging oplopen. We vragen u daarom om uw geduld. Als u uw bestelling niet binnen drie werkdagen heeft ontvangen, neem dan alstublieft contact met ons op.

Ja, dat kan. Samen met uw orderbevestiging wordt, zodra uw bestelling is verzonden, een trackingnummer naar u verzonden. Op die manier kunt u uw bestelling volgen. 

Uw bestelling zou als u vóór 22.30 heeft besteld, de volgende werkdag afgeleverd moeten zijn. Dit kunt u controleren in de bevestigingsmail van uw bestelling. In deze e-mail ontvangt u ook een trackinglink. Kijk hier voor updates over de bezorging. Als de levertijd is verstreken en u heeft uw artikelen nog steeds niet ontvangen, neem dan contact met ons op via contact@vitamineman.nl.

Zodra u een bestelling bij ons heeft geplaatst en betaald, zorgen wij dat deze onmiddellijk wordt ingepakt en verwerkt. Daarna wordt deze aangeboden aan de vervoerder, welke meerdere keren per dag pakketten komt ophalen. Om die reden kunnen we, zodra er kosten in rekening zijn gebracht, dit proces helaas niet meer terugdraaien. Als u niet tevreden bent met uw artikel of als u ze niet langer nodig heeft, kunt u ze (tot 30 dagen na ontvangst) naar ons terugsturen. Dit kunt u doen met behulp van onze retourservice voor een volledige terugbetaling van uw aanschafbedrag binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw retour. 

Nadat u een bestelling heeft geplaatst, ontvangt u een e-mailbevestiging op het e-mailadres dat u bij het afrekenen hebt opgegeven. Als u deze e-mail niet heeft ontvangen, controleer dan uw spam- / ongewenst mappen. Als u de mail hierna nog steeds niet kunt vinden, log dan in op uw account om te controleren of uw bestelling in eerste instantie is verwerkt. Ondervindt u nog steeds problemen, neem dan contact met ons op!

Als u niet 100% tevreden bent met uw aanschaf, kunt u deze terugsturen aan ons. Zodra deze is aangekomen en administratief verwerkt, betalen we binnen 5 werkdagen het aanschafbedrag, inclusief verzendkosten retour. De kosten van retournering draagt uzelf. U retourneert als volgt:

 

1.     Zend de originele (aangebroken) verpakking met inhoud retour.

2.     Voeg bij de genoemde verpakking uw originele pakbon en vermeld daarop uw IBAN (bankrekeningnummer) en de tenaamstelling ervan.

3.     Zendadres:

 

VitamineMan bv

Tav Afdeling retouren

Rollandstraat 12

2013 SP  Haarlem

Nederland

 

4.     Wij raden u aan met een vervoerder met Track & Trace in te zetten, maar de keuze is uiteraard aan u i.v.m. de daaraan gerelateerde kosten.

5.     Na ontvangst en verwerking storten wij het aanschafbedrag aan u terug bedrag op de eerder aangegeven bankrekening nummer.

Met Klarna betaalt u alleen voor wat u houdt. Als u uw bestelling geheel of gedeeltelijk retourneert, zal Klarna u een nieuwe verklaring sturen zodra de online winkel uw retourzending heeft verwerkt. Als u bijvoorbeeld twee artikelen voor in totaal 50,- euro heeft besteld en er één à 30,- euro heeft geretourneerd, is uw nieuwe afschriftbedrag 20,- euro en heeft uw nieuwe afschrift een vervaldatum.

Ja, uw oorspronkelijke verzendkosten worden terugbetaald, maar u betaalt wel zelf de verzendkosten voor het retourneren. 

We werken er hard aan om zoveel mogelijk informatie over onze producten op te nemen in onze productbeschrijvingen op iedere productpagina.  Wilt u toch iets specifieks weten, neem dan contact met ons op via contact@vitamineman.nl.

We werken er momenteel hard aan om al onze producten veganistisch te maken. Als een product geschikt voor veganisten of vegetarisch is, is dat aangegeven bij de productinformatie. Wilt u toch iets specifieks weten, neem dan contact met ons op via contact@vitamineman.nl.

Als u twijfelt over een combinatie van onze producten, neem dan contact met ons via contact@vitamineman.nlVragen over gebruik van onze producten naast uw medicijnen kunnen wij nooit beantwoorden, Neem daartoe contact op met uw behandelend arts.

Dit klopt! Na het live gaan van de nieuwe versie van de VitamineMan webshop is het helaas niet meer mogelijk om in te loggen met uw oude account. Maak alstublieft een nieuw account aan om uw vertrouwde voedingssupplementen te kunnen bestellen. Om het u nog gemakkelijker te maken, hebben wij de optie Bestel Comfort toegevoegd. Hierbij hoeft u nooit meer na te denken over het op tijd bestellen van uw favoriete voedingssupplementen!

  

Nee, als u geen account bij ons wilt aanmaken, hebben we de mogelijkheid om als gast af te rekenen. Het enige dat u nodig heeft, zijn uw contact- en verzendgegevens. Het aanmaken van een account heeft uiteraard wel voordelen, zoals het niet telkens hoeven invullen van uw gegevens.

Probeer in eerste instantie uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Als dit nog steeds niet werkt, neem dan contact met ons op via contact@vitamineman.nl en we zullen u proberen te helpen!

Ja, in overeenstemming met de nieuwe en bijgewerkte gegevensbeschermingswet beloven we uw informatie privé en veilig te houden en niet met derden te delen anders dan onze partners, zoals de vervoerders. Kijk voor meer informatie naar ons privacybeleid.

Als u alle informatie over uzelf uit onze VitamineMan-database wilt laten verwijderen, stuur dan een e-mail naar contact@vitamineman.nl. Wij verwijderen dan alle informatie binnen 10 werkdagen.

U kunt op ‘uitschrijven’ klikken onderaan elke nieuwsbrief die u van ons ontvangt, of stuur een e-mail naar contact@vitamineman.nl en we verwijderen u uit deze database.

Bij VitamineMan kunt u kiezen voor het plaatsen van een losse bestelling, of bestellen met Bestelcomfort. Met Bestelcomfort ontvangt u automatisch elke 3, 4 of 6 maanden uw voedingssupplementen. Op die manier heeft u altijd uw favoriete supplementen op tijd in huis voordat deze op zijn! Maak het uzelf gemakkelijk met onze Bestelcomfort service. 

Kijk voor meer informatie op Bestel Comfort.

De voordelen van Bestelcomfort van VitamineMan op een rijtje:

-          20% korting!

-          Geen verzendkosten.

-          U zit nergens aan vast. U kunt altijd en op ieder moment opzeggen.

-          Nooit meer zonder uw supplementen zitten. U hoeft niet langer na te denken wat u ook alweer nodig had en wanneer.

-          Makkelijke aanpassing, als dat nodig is. Wat extra voor de vakantie, wat minder als u over heeft. Of wat later laten komen, als u nog voldoende in huis heeft.

100%  tevredenheidsgarantie.

Voor meer informatie kijk op Bestel Comfort.

Bestelcomfort biedt u gemak en voordeel. Dat werkt als volgt:

1.     U kiest een supplement uit in de winkel. Dat kunnen er ook meerdere zijn en in verschillende hoeveelheden.

2.     Bij de stap om het aantal aan te geven, wordt ook aangegeven de keuze Bestelcomfort. Die klikt u aan.

3.     Vervolgens geeft u aan welke hoeveelheid u in welke periode (3, 4 of 6 maanden) wil ontvangen.

4.     U geeft aan hoe u wilt betalen.

5.     Voortaan ontvangt u 10 dagen vóór verzending van de artikelen een e-mail met de bestelling zoals u die heeft besteld.

6.     Is de bestelling volgens wens, dan betaalt u en wordt de zending geregeld. Wilt u de bestelling aanpassen of uitstellen? Dat kan u doen door in te loggen via de link in de mail. Alles wordt dan automatisch aangepast, mits u dat 2 dagen vóór verzending aangeeft. Zo hebben we voldoende tijd een en ander aan te passen.

7.     Wilt u niet langer gebruik maken van Bestelcomfort? Geen probleem. U annuleert wanneer u wilt en wij stoppen met de leveringen.

Kijk voor meer informatie op Bestel Comfort. Heeft u nog steeds vragen over Bestelcomfort van VitamineMan? Laat het ons weten via contact@vitamineman.nl.